Horze

Alla inlägg under november 2010

Av Ida Sörli - 18 november 2010 21:08

När jag har tråkigt kollar jag bloggar...

Av Ida Sörli - 18 november 2010 21:03

   
 

När man inte har ngt annat att göra ;)


 


(X) du har ridit utan ledare


(X) du har hopat högre än 40 cm


(X) du kan rida i alla gångarter


(X) du kan göra halt


(X)du akn ta hand om en häst själv


() du har ridit en hingst


(X)Du har ridit en valack


(X) du ahr ridit ett sto


(X)Du har ridit en a ponny


(X) du har ridit en b ponny


(X) du har ridit en c ponny


(X) du har ridit en d ponny


(X) du har ridit en storhäst


(X)Du har ridit en skimmel


(X) du har ridit en brun häst


(X) du har ridit en skäck


(X)Du har ridit en fux


(X)Du går/gått på ridskola


(X)Du tar/tagit privat lektioner


()Du har/haft egen häst


(X)Du har/haft en medrytatrponny


(X) Du rider mer en 1 gång i veckan


 


Summa : 20 ^^


 


1 - 5 är du säker på att ridning är din grej ?


6 - 10 jorå fortsätt framåt


11 - 15 Det låter som att du verkligen satsar på hästar


16 - 22 du har testat det mesta du, du kan mkt med hästar


Av Ida Sörli - 17 november 2010 16:15

         



Ritat av

   


Av Ida Sörli - 17 november 2010 15:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ida Sörli - 17 november 2010 15:33

HÄST TEST

~ Hästarna ~

Första hästen du red var: Cindry

Hur gammal var du när du red första gången? 5 ^^

 Hur många älsklingshästar har du haft? 11 x)
Vad hette den/dom hästen/hästarna? Loke, Cindry, Tik, Hebel, Tilda, Ryza, Cornelia, Edd, Diva, Butterfly och Lotus ^^

~ Utrustning ~

Hur många...
ridbyxor har du: 3

hjälmar har du: 1
spön har du: 2

ridvästar har du: 1
ridskor har du: 1 ^^
ridstövlar har du: 1
grimmor har du: Inga ^^ 
täcken har du: Inga ^^
Vilken färg var dina första ridbyxor: Gröna elr ljusgröna ^^
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: Blåa och vita  
Vilken färg var din första grimma: Ingen.

~ Vad har du gjort inom ridningen ~

Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Piafferat [ ]
Passage [ ]
Töltat [x]
Hoppat utomhus [x]
Badat med häst [ ]
Ridit på egen hand [x]
Testat voltige [ ]
Suttit på en häst som skenat [ ]
Tappat kontrollen över hästen helt [x]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [x]
Framdelsvänding [x]
Ridit dressyrprogram [x]
Tävlat i hoppning [x]
Tävlat i dressyr [ ]
Tävlat i fälttävlan [ ]
Tävlat i någon annan kategori [ ]

~ Hästraser ~

Jag har ridit...
en fjording [x]
ett arabiskt fullblod [x]
en korsning [x]
en welsh [x]
en tinker [x] (blandning) ^^
en shire [ ]
ett engelskt fullblod [ ]
en connemara [x]
en dartmoor [ ]
en islandshäst [x]
en shetlandsponny [x]

~ Din ridning ~

Rider du på ridskola: Ja men inte länge till ^^

Isåfall, hur många gånger i veckan: 1
Har du foder/medryttar häst/ponny: nej ingen men jag är skötare på 3 ^^
Isåfall, hur många gånger i veckan: 2 dagar ^^
Har du häst/ponny på foder: nej men vill ha :]
Hur ofta rider du honom/henne isåfall: inget för jag har inte haft;O
Har du medryttare på honom/henne: -
Har du egen häst: nej
Hur ofta rider du honom/henne: -
Har du medryttare på honom/henne: -
Har du tävlat med någon av dessa hästar: -

~ Dina avramlingar ~
Hur många gånger har du ramlat av: 15 xD  
När och på vilken häst ramlade du av på första gången: Ariel en shettis;D
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt? Hur? Nej bara en stuckad arm ^^
Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av: Skratta xD

~ Upplevelser till häst ~

Har du ridit långritt med övernattning: nej
Har du ridit långritt med fika: ja
Har du ridit islandshästar på turridning: ja
Har du gått på ridläger: ja
Har du ridit utomlands: nej
Isåfall, vart någonstans: -
Och hur var dom hästarna/hästen, och hur var ställe: -

 

  

Min elskling<3

Min underbara älsklings sköthäst ^^ Daydream Laday

Av Ida Sörli - 14 november 2010 20:53

Jag köpte Skor, kalender a tp de ^^

orkade inte köpa så mke :]<3


Av Ida Sörli - 14 november 2010 20:28

Detta har varit min vecka ^^

Måndag: Stall

Tisdag: Skola och slappa

Onsdag: Skola o Slappa

Torsdag: Skola o slappa

Fredag: Skola o slappa

Lördag: Stan

Söndag: Slappa

Skoj?

Nej;P

Men jao<3

Nu lyssnar ja på musik och saknar min älskade Sigge<3

  

Önskar du fortfarande fanns hos mej<3

Några saker jag saknar med Sigge som Nisse inte har:

1. Klumpigheten

2. Tigg heten ^^ (kan vara skönt att inte ha ibland)

3. Din skönhet (Nisse är ju kol svart):

  

4. Lekfull heten ^^ (Nisse är oxå lekfull men han jagar fläckar och Sigge hade aport<3)

 

Älskar dej Sigge<3

 

Av Ida Sörli - 14 november 2010 13:21

Jag vet inte riktigt när du dog men det är i November...

Jag saknar dej<3

Du finns alltid i mitt hjärta <3

                  



Saknar dej<3

Hoppas du har det bra i himmlen<3

Facebook

Music

Music 2

Presentation

Min vardag med kompisar, skola och hästar! :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vilken blogg?
 horze.bloggplatsen.se
 http://fotobloggenhorze.blogg.se

Skriv gärna♥

Fråga mig

10 besvarade frågor

Översätta?

Senaste inläggen

Kategorier

Hello

Mej:
Jag är en tjej på 12 år, älskar hästar och har en sköthäst.

Tidigare år

bli medlem!

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BLI MEDLEM!

Super fin blogg!

www.gallop.blogg.se

Bloggar jag läser ^^


Ovido - Quiz & Flashcards