Horze

Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Ida Sörli - 17 juli 2010 21:27

 Ojj alla har svarat rätt x)

Av Ida Sörli - 17 juli 2010 21:15

Hejsan alla bloggläsare <33 imorgon kommer jag ha fullt upp så jag skriver lite  om imorgon <33

Imorgon kommer jag vakna (hm konstigt om jag inte gjorde det  )

Sedan kanske vänta tills sömntutan pappa vaknar. Vi gör oss i ordning ringer Robert och far till stallet.

Rida skritt, trav och lite galopp (Det beror på hur många grader det är) Lite dressyr tror jag o kanske lite hoppning.

Ge Daydream en morot elr två och så klart sadla av   o släppa ut henne i hagen.

Förresten har jag inte berättat att hon hade föl förra året hon fick en liten hingst och den blev såld för en månad sedan.

Den hästen blir nog travhäst pappan är en KÄND travhäst och mamman har varit travhäst så chansen är nog stor att den blir travhäst.

Daydream står i hagen med två valacker. Hampus, 5 och en annan valack vars namn jag inte kommer ihåg.

Kompisarna som varit i stugan har nog sätt hästarna men inte klappat domx)

I alla fall så ska mamma o pappa fota mej o ngr bilder kommer jag att lägga ut här och på fb.

 

// Eran Ida <33

Av Ida Sörli - 17 juli 2010 15:14

Nu är jag medryttare till Daydream ett varmblod.

  

Daydream är till vänster och till höger är Hampus och i mitten kommer jag inte ihåg

Daydream är jätte snäll och jag Ida ska rida henne imorgon  

Imorgon ska jag provrida henne. Robert som han heter ska lära med köra en häst i vagn. Imorgon ska jag skritta trava och kanske galoppera. Daydream och den andra (vars namn jag inte kommer ihåg) är gamla travare (båda är varmblod) och så Hampus är 5 år och är en korsning mellan varmblod och någon som liknade tinker

Robert säger att Daydream är jätte snäll så man kan sätta en 6 åring på hennes rygg. Hon är ca. 165cm i mankhöjd.

Hon värkar jätte lugn. Jag kommer smörja sadlar och hjälpa med den STORA hagen.

Imorgon kanske det blir lite imellan dressyr och hoppning. Jag ska rida henne varje årstid! Vår till vinter och vinter vill höst.

Jag kommer rida i mina fin fina ridstövlar *host*.

jag blir såååå sur på alla dessa flugor, knott och bromsar.

Sudden är som han är. Han ser pappa som ledare och sedan kommer jag sedan kommer han (tydligen) och sist mamma.

Men jag säger Pappa, Jag, Mamma och sist Sudden.

Men han fattar inte det   

Mitt myggmedel  funkar mot allt utom BROMSAR!!!!

 

Hörs av alla sötnosar <33

// Ida

Av Ida Sörli - 17 juli 2010 12:31

  

Hästarna en av dom jag kanske blir medryttare åt ;)

Av Ida Sörli - 17 juli 2010 12:17

MÅSTE BARA SÄGA SRY TILL ALLA SOM LÄSER MIN BLOGG FÖR ATT JAG INTE UPPDATERAR SÅ OFTA!!! FÖR ATT DET ÄR SOMMAR



 Gjort:

 Onsdag: Var jag hos en kompis i stan. <33

 Torsdag: blev jag sviken av en kompis

 Fredag: Tråkat o har smsat massa med kompisar. Skickat en ansökan om att bli medryttare till en kille. <33

 SKA GÖRA:

Lördag: typ ringa Anna o vara med henne. <33

Söndag: Fara hem igen. Hoppas nu på ett svar från Roger (som han heter) ska svara :)

Nästa vecka:

Måndag: Typ vara med Ida <33

Tisdag: vet inte <33

Onsdag: vet inte typ nyåker elr ngt <33

Torsdag: Venne <33

Fredag: ingen aning <33

 Lördag: far till stockholm <33

Söndag: vara i stockholm :) <33 Ngn av dagarna innan onsdag ska jag vara med Jessica.

Men nu är jag i stugan, myser med hunden och smsar med kompisar <33

 

// Ida <33

Tidigare månad - Senare månad

Facebook

Music

Music 2

Presentation

Min vardag med kompisar, skola och hästar! :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vilken blogg?
 horze.bloggplatsen.se
 http://fotobloggenhorze.blogg.se

Skriv gärna♥

Fråga mig

10 besvarade frågor

Översätta?

Senaste inläggen

Kategorier

Hello

Mej:
Jag är en tjej på 12 år, älskar hästar och har en sköthäst.

Tidigare år

bli medlem!

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BLI MEDLEM!

Super fin blogg!

www.gallop.blogg.se

Bloggar jag läser ^^


Ovido - Quiz & Flashcards